top of page

חשוב לכם לקרוא על התנהגויות אופייניות של ילדי הפרעת הקשב ולקבל כלים יישומיים לתגובות הוריות מותאמות ?

אורלי כהן

חזרה לשגרה

שנת לימודים חדשה התחילה בשעה טובה. ועכשיו יותר מתמיד חשובה הערכות נכונה, שלנו ההורים כדי שהילד שלנו יפיק משנת הלימודים הזו את המירב ו- המיטב. כדי שאנחנו כהורים נצליח להתמודד עם ההפרעה שהפרעת הקשב מביאה אל תוך המשפחה שלנו. איך עושים את זה? 1. מתחילים בקטן- קובעים עם הילד מה תהיה המטרה שלו לשנה הזו- זו יכולה להיות מטרה חברתית; כמו להתחבר עם עוד 2 חברים חדשים בכיתה או מטרה רגשית: להתפרץ פחות פעמים ביום. חשוב לקבוע מטרות יחסית "קטנות" ושיהיו מטרות שאפשר ליישם. 2. שואלים את הילד מה הוא צריך מאיתנו כדי להצליח במטרה שלו:

אולי תרגול נשימות משותף? אולי נקבע שנזמין יחד איתו כל יום- יומיים חבר אחר לשעה? ושוב, הצעות קונקרטיות שאפשר ליישם מייד. ולא פחות חשוב- מבינים וזוכרים שהפרעת הקשב של הילד יכולה לעכב את הגשמת המטרה, מזכירים לו כל הזמן, כל יום, שאתם איתו ו- בעדו.

וגם נושמים קצת בעצמכם- וקובעים לעצמכם מטרה מקבילה..


ומה זו מטרה הורית?

שבו רגע עם עצמכם, חשבו מה הדבר שהכי חשוב לכם שיקרה השנה ביניכם לבין הילד בעל הפרעת הקשב שלכם.

כמו עם הילד, אני מציעה שתחליטו ביניכם לבין עצמכם על מטרה קטנה, משהו שאתם ממש רוצים שישתנה בהתנהגות שלכם כלפיו, בתקשורת ביניכם או בהורות שלכם.

כשקובעים מטרה- קל לפרוט אותה למעשים, לצעדים קטנים בדרך אליה.

במקום "לירות לכל הכיוונים" חשוב להיות ממוקדים- המיקוד של ההורים יסייע מאד לקידום של הילד בעל הפרעת הקשב.




פוסטים אחרונים

הצג הכול

Yorumlar


bottom of page